Оександр Кватирко про проблему бездоріжжя на Волині

Проблема стану доріг загального користування місцевого значення останнім часом постала особливо гостро. При цьому – через позицію окремих громадських активістів та повідомлень у ЗМІ – складається враження, що причиною незадовільного стану сільських доріг є винятково лісовозна техніка.
Зважаючи на ситуацію, що склалася, та з метою пошуку шляхів вирішення проблеми учора, 10 квітня, з ініціативи начальника Волинського ОУЛМГ Олександра Кватирка в управлінні лісового та мисливського господарства відбулася розширена нарада.
У президії – радник голови облдержадміністрації Валерій Криворог, директор департаменту інфраструктури та туризму  облдержадміністрації Іван Мирка, начальник відділу експлуатаційного утримання автомобільних доріг та штучних споруд Служби  автомобільних доріг Ігор Кравчук, заступник начальника управління Укртрансбезпеки у Волинській області Володимир Степанов.

У залі – директори  державних лісогосподарських підприємств області, представники органів місцевого самоврядування, учасники аукціонів з продажу лісопродукції  та перевізники лісоматеріалів.

На жаль, не були присутніми на нараді запрошені представники поліції.

Розпочав нараду Олександр Кватирко. Він зазначив, що усіх хвилює якість доріг. І всі ми бачимо, у якому критичному стані перебувають окремі ділянки.

– Одразу зазначу: управління лісового та мисливського господарства, як і безпосередньо лісогосподарські підприємства, в жодному випадку не знімають із себе відповідальності за стан доріг загального користування. Особливо місцевого значення. Ми заявляємо про свою позицію готовності взяти на себе частину витрат та робіт, які потрібні для відновлення таких доріг. Звісно, за умови, якщо будемо мати для цього законні інструменти.

Водночас ми не можемо погодитися, що до такого критичного стану сільських доріг призвела діяльність винятково лісогосподарських підприємств. Всі ми чудово розуміємо: проблема лежить значно глибше. І її вирішення залежить від багатьох факторів, – наголосив Олександр Михайлович.

Про ситуацію щодо шляхів дотримання належного експлуатаційного стану доріг загального користування місцевого значення, якими здійснюється перевезення лісопродукції, доповідав заступник начальника ВОУЛМГ Олександр Рибчинський.

– Спочатку – про лісові дороги. Розвиток мережі лісових доріг давно вийшов за рамки лише лісівничої, екологічної чи економічної функціональності. Лісові дороги мають важливе соціальне значення.

Так, за період 2007-2017 рік силами державних лісогосподарських підприємств збудовано 520 км нових доріг, ­– наголосив Олександр Павлович.

Він також повідомив, щорічно на розвиток і покращення лісотранспортної мережі державними лісогосподарськими підприємствами витрачається понад 15 млн грн.

Щодо безпосередньої участі лісогосподарських підприємств у виконанні робіт, пов’язаних із підтриманням у належному стані доріг загального користування, то за 2017 рік до місцевих бюджетів лісогосподарськими підприємствами сплачено податків у сумі 77,8 млн грн. З них у вигляді попневої плати за використання лісових ресурсів за 2017 рік державними лісогосподарськими підприємствами у місцеві бюджети направлено 19,7 млн грн. За І квартал 2018 року попневої плати було внесено  13,1 млн грн.

Зокрема, наголосив доповідач, кожна селищна рада та ОТГ чітко знають суму, яку вносить держлісгосп. У свою чергу зобов’язані частину цих коштів витрачати на утримання доріг місцевого значення загального користування у належному стані.

Також вагома частина коштів лісогосподарських підприємств вноситься у вигляді податку за придбані ПММ. Сума коштів, витрачених на придбання паливно-мастильних матеріалів, за 2017 рік становить 88 млн грн. За І квартал 2018 року – 27,1 млн грн.

– Зважаючи на резонанс, якого останнім часом набула тема зруйнованості доріг, з ініціативи управління протягом лютого-березня керівниками лісогосподарських підприємств проведено понад 300 зустрічей із громадами селищних рад, складено відповідні протоколи, де визначено строки, обсяги робіт, які необхідно провести на ділянках доріг, якими проводиться вивезення лісопродукції  та інших вантажів, – повідомив Олександр Рибчинський.

Згідно з узагальненими даними, найближчим часом заплановано провести грейдерування понад 400 км доріг. На окремих ділянках лісівниками планується проведення підсипки щебенем або баластом – з місцевих кар’єрів. І ця робота проводиться щорічно.

Директор департаменту інфраструктури та туризму облдержадміністрації Іван Мирка у своїй доповіді наголосив на виконанні  розпорядження голови Волинської облдержадміністрації про обмеження руху дорогами місцевого значення.

І повідомив: цього року вперше на ремонт доріг місцевого значення з бюджету передбачено 392 млн грн. Це значна сума, порівняно з попередніми роками. Але недостатня.

Радник голови Волинської облдержадміністрації Валерій Криворог зазначив: щоб довести до ладу всі волинські дороги, треба 40 млрд грн. І не один рік роботи. Посадовець розповів, що ОДА готова співпрацювати із лісівниками у питаннях ремонту доріг, та попросив їх звернути увагу на зауваження щодо багатотонних перевезень у «мокрий» сезон.

На правилах експлуатації вантажного транспорту наголосили у виступах також Ігор Кравчук та Володимир Степанов.

Крім того, перевізники нагадали представникам влади про значні податки, сплачені у бюджети, в тому числі й внески у дорожній фонд, та створені в області робочі місця.

Свою точку зору стосовно ситуації висловили також представники органів місцевого самоврядування.

Зокрема Маневицький селищний голова Олександр Гаврилюк подякував лісівникам за їхню роботу. І наголосив: дороги Маневиччини у жахливому стані. Не через лісовозну техніку. А перш за все тому, що зроблені неякісно і ремонтуються ще гірше. Це – відповідальність дорожників. І ні в якому випадку не можна перекладати її на лісівників.

Особливо  селищний голова подякував за лісові дороги. Наголосивши, що вони якраз гарної якості. Також – за відновлені шляхи сполучення у кількох селах району. Зокрема – будівництво дороги до хутора Лоше, завдяки чому тепер люди виявляють бажання там будуватися і жити.

– Лісогосподарські підприємства в нашому районі є основними платниками податків. Перестанемо возити ліс і заробляти на цьому – ми взагалі нічого не матимемо. На жаль, ми не такі багаті, щоб дозволити собі перестати заробляти на деревині, – наголосив Олександр Гаврилюк.

Всі ці питання також викликали хвилю обговорень у залі.

Валерій Криворог  у підсумку зауважив, що організувати таку зустріч було дійсно правильно, бо питання важливе. Також пообіцяв, що всі сторони будуть почуті і закликав продовжити роботу у такому ж форматі.

Зрештою, Олександр Кватирко зауважив, що управлінням будуть зібрані думки перевізників щодо підписання меморандуму про спільні дії в напрямку вирішення проблеми доріг.

Прес-служба Волинського ОУЛМГ